Waterscouting Paul Kruger
De  Waterscouts uit Middelburg

Zeeverkenners

De zeeverkenners zijn jongens van 11 t/m 16 jaar. Iedere zaterdag zijn we actief op en rond het water.

Programma

In de zomer beginnen we om 10:00 uur en gaan we het water op tot ongeveer 17:00 uur. Tijdens de winter beginnen we om 12:00 uur. Een dag bestaat uit vrijzeilen, programma, roei- en zeilles en in de winter ook onderhoud van de boten.

Bakken

De jongens zijn onderverdeeld in “bakken” van ongeveer 6 jongens van verschillende leeftijden. De jongens zullen samen moeten werken om te kunnen zeilen en roeien. Een bak heeft een eigen vlet waar ze het gehele jaar in varen maar die ze ook opnieuw schilderen en netjes houden.

Zeilen en roeien

Bij de zeeverkenners gaat het vooral om roeien en zeilen. We hebben daarvoor onze eigen lelievletten. Ze gaan zo veel mogelijk "zelfstandig" het water op. De leiding, bestaand uit ervaren zeilers, vaart wel mee met de motorsloep de Balder zodat er altijd hulp in de buurt is.

Kampen en wedstrijden

De zeeverkenners gaan een week op zomerkamp, het hoogtepunt van het jaar. Verder doen we mee met regionale roei- en zeilwedstrijden. Ook hebben we de berentocht, winterkamp en het autospel als leuke extra activiteiten.

Komen kijken?