Dolfijnen

Dolfijnen zijn de jongste speltak. Het zijn jongens van 7 t/m 11 jaar.

Gevarieerd programma

De nadruk ligt op het spel op en rond het water. Ze varen nog niet elke week maar ze zijn al wel regelmatig bezig met roeien en zeilen. De dolfijnen doen vooral aan buitenspel, sport, behendigheid, creativiteit en watersport. Dit wordt gedaan door middel van spellen als vlaggenroof, speurtochten, potje voetballen, raadsels oplossen, knutselen en roeien en zeilen.

Een opkomst

We beginnen om half 10 met het openen, dan hijsen we de vlag. Dan begint het spel, halverwege drinken we wat. Daarna gaan we verder met het spel of we doen een ander klein spelletje en om 12 uur sluiten we af. Om de beurt heeft een vin corvee, zij helpen dan nog een kwartiertje met vegen of afwassen. Deze duidelijke structuur vinden de kinderen erg prettig en het zorgt voor rust in de groep.

Vinnen

De groep is verdeeld in 4 "vinnen". Binnen deze vinnen zijn een tipper en een topper. Dit zijn de oudere, meer ervaren dolfijnen die af en toe extra op de jongere kinderen moeten letten, bijvoorbeeld bij oversteken of zorgen dat bij een spel iedereen aan de bal komt. Zo leren ze verantwoordelijkheid, samenwerken en voor elkaar zorgen.

Op kamp

Kampen zijn de leukste en gezelligste opkomsten. We hebben een paar kampen per jaar. Zowel op ons eigen clubhuis maar ook in clubhuizen van andere groepen en soms slapen we in tenten. De kampen worden zijn 1 of twee dagen in het weekend en in de zomervakantie hebben we een kamp van 5 dagen.

Komen kijken?